Czym jest webinar?

Cyfryzacja postępuje w ogromnym tempie i dotyczy znakomitej większości branż. Firmy np. Schneider Electric nie tylko zarządzają procesami produkcyjnymi za pośrednictwem sieci, lecz także korzystają z bogatej oferty szkoleń dostępnych przez internet. Popularną formą pozyskiwania wiedzy są webinary, czyli szkolenia w formie wykładu na żywo prowadzonego za pośrednictwem Internetu przy pomocy technologii webcast. Webinary organizuje się najczęściej w celach szkoleniowych i informacyjnych, a popularną formą przekazu jest prezentacja multimedialna. Uczestnicy mogą zadawać pytania i komunikować się ze szkoleniowcem. Webinary wykorzystują przekaz audiowizualny do przekazywania informacji między prowadzącym a kursantami. Tego typu szkolenia poszerzają wiedzę oraz umiejętności uczestników. Uczestnictwo w tego rodzaju spotkaniach online jest w stanie pozytywnie wpłynąć na rozwój biznesu. Organizują je

 

Webinarium – co to jest? 

Termin webinarium odnosi się bezpośrednio do rodzaju internetowego seminarium. Spotkania tego rodzaju są prowadzone oraz realizowane w sieci. Dzięki czemu możliwa jest obustronna komunikacji między prowadzącymi dane spotkania a uczestnikami poszczególnych wydarzeń. Webinar swoją postać zawdzięcza wykorzystaniu wirtualnych narzędzi. Dzięki temu może przypominać do złudzenia tradycyjne spotkanie i gwarantować sprawną komunikację, mimo tego, że organizator oraz uczestnicy pozostają od siebie oddaleni. Webinary pozostają zazwyczaj wykorzystywane w formie narzędzi szkoleniowych i marketingowych. Dzięki realizowaniu ich za pomocą specjalnego oprogramowania osoba prowadząca spotkanie może przeprowadzać płynną transmisję wideo, pokaz slajdów i prezentacji z transmisją głosu, dzielenie pulpitu oraz udostępnianie niezbędnych do poszerzenia wiedzy w danym zakresie plików. W przypadku zapotrzebowania, możliwe pozostaje wykorzystanie dostępności do tworzenia ankiet, testów i quizów. Ostatecznie forma organizacji danego webinarium jest uzależniona od branży, czasu trwania oraz ilości uczestników. Niemniej jednak warto pamiętać o tej formie komunikacji i sposobie na poszerzanie swojej wiedzy. W dobie zabieganego świata nie zawsze możemy uczestniczyć we wszystkich wydarzeniach firmowych w formie stacjonarnych. Webinary gwarantują nam możliwość kontaktu z innymi osobami w branży bez względu na miejsce pobytu. Wystarczy stały dostęp do urządzenia mobilnego oraz internetu.